top of page

קיר כח - עושים באהבה (או לא עושים בכלל;)

צ'מעו סיפור...

ערב אחד לפני כמה שנים יצאתי לטיול בשכונה ובמסגרת שיטוטי ברחוב הבחנתי לפתע בגלריה לאומנות ומסגור של עמנואל, ומבעד לחלון הראווה שם היא הוצגה. הבחנתי בה מס' דק' והתאהבתי בה. חד משמעית.

דמיינתי מה הוא חשב לעצמו כשאייר אותה, הנחתי הנחות לגבי המיניות המתפרצת, הכיתוב באנגלית ולא נחה עלי דעתי.

למחרת בערב עברתי שם שוב, נעצרתי והתבוננתי בה. חשבתי עליה כמה ימים. דמיינתי איך אני מקשטת איתה את מבואת הכניסה שלי...ואז זה קרה. הגעתי לגלריה בעודה פתוחה , הכרתי את עמנואל ומיד שאלתי אודות היצירה - למה 1900? התשובה שקיבלתי מיד סידרה לי את כל התמונה ובמקום רכשתי אותה.


קיר כח הוא קיר ש"גונב" את תשומת הלב ואת קיר הכח במבואת הכניסה בבית שלי בחרתי ליצור מקולג' של יצירות אומנות שמדברות את מי שאני וכל פעם שפגשתי ביצירה שמתאימה לקיר הוספתי אותה.

היות ואני בן אדם ורבלי שמחובר למילים יצרתי 2 תמונות עם טקסט על גביהן: 

Music is my religion

אני מאמינה שמוזיקה מחברת בין אנשים ומוזיקה היא האלוהים שלי. באמצעותה אני חיה. אני אוהבת הופעות חיות, לרקוד ומוזיקה מחברת אותי עם רגעים וחוויות מהחיים.



It’s better to burn out than to fade away

האגדה מספרת שכאשר קורט קוביין התאבד נמצא אצלו פתק עם המשפט הנ"ל מהשיר של ניל יאנג Hey Hey, My My. 

האימרה מדברת על להביא את עצמכם לידי ביטוי בחיים מלאי תשוקה, תעוזה וריגושים, לעשות מה שטוב לכם, לשים X מה אומרים, ובמקום לפחד - לקחת סיכונים, ופשוט להרגיש.

לא לחיות חיים משעממים בבטחה ופשוט לחלוף עם הרוח כאילו כלום לא קרה.  



אז בחרתי את הפונטים והרקעים עם הטקסטורה שנראים לי מתאים, שלחתי להדפסה ב A4, השקעתי במסגרות שוות שאהבתי ותליתי באהבה.


בנוסף מצאתי מראה במראה חלודתי, מחוספס ותעשייתי שמתאים לאוירה וגם את המסיכה של צחי נבו בעלת שתי הפנים שמזכירה לי תמיד לראות גם את הילדה הקטנה שבי, לחבק ולעטוף אותה ואת הדמות האימהית שקיימת בי ולוותר על המסיכה כי אני בסדר כמו שאני.


גם לאיור הדיו שלי וצבעי המים מכיתה יב' בחרתי מקום על הקיר ליד הדפס חיבוק הבד המוזהב שיצרתי, היצירה העגולה של anutsa craft שגם היא מזכירה לי לזרום לשחרר ולהיות בתנועה. 




ואם אחזור ליצירה המסתורית - עמנואל השיב שהיצירה נוסדה בעקבות האלבום 1900? של  פורטיסחרוף שהוא קלאסיקת רוק ואחד האלבומים/ הופעות שאני יותר אוהבת ואז פשוט נפל לי האסימון שהיה לנו קליק ממבט ראשון;) אתם קולטים איזו שלמות. איך אפשר שלא להתאהב בה?



ובשורה התחתונה…

קיר הכח בבית שלכם יכול להיות אסופה של הדפסים נורדים או סטריפים מעץ כי עכשיו זה הטרנד והוא גם יכול להיות כל מה שאתם - מזכרות מטיולים בחו"ל, רגעים בחיי המשפחה שלכם, כי אם תציגו את הערכים שלכם בביתכם הם כל הזמן יזכירו לכם שכאן זה שלכם ,את מי שאתם.


וזאת התוצאה.

*לשדרוג השייכות בחלל מבואת הכניסה הוספתי את הכורסא מבית סבתא (כמו שהיא), את עגלת העציצים שמצאתי ברחוב ועברה דיסטרסינג, המנורה העומדת שנרכשה ביד2 ומפיקה אור רך ונעים לאוירה והאופניים התלויים (טוב, זה לסיפור אחר, אתם יודעים).

הבית שלכם הוא ש ל כ ם - הביאו את עצמכם לביטוי בו בדיוק כפי שאתם. אותנטים.



43 צפיות0 תגובות

תגובות


bottom of page